نخستین مزرعه عمودی تجاری جهان
یک باکس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392
بازدید : 1809
نویسنده : بابک

نخستین مزرعه عمودی تجاری جهان

این مزرعه که توسط شرکت "اسکای گرینز فارمز" ساخته شده، از ساختاری فولادی و شیشه ای برخوردار است. این سازه که همانند گلخانه ای عظیم است، با کمک به کشت و پرورش مواد غذایی مورد نیاز سنگاپور از وابستگی به واردات نیز می کاهد. این مزرعه عمودی توانایی تولید روزانه یک تن سبزیجات تازه را دارد که در سوپرمارکتهای محلی به فروش می رسند.



در حال حاضر، کشور سنگاپور تنها 7 درصد از سبزیجات مورد نیاز خود را از طریق منابع داخلی تأمین می کند و وابستگی شدیدی به واردات از دیگر کشورها دارد. اما مزرعه عمودی جدید می تواند منبعی پایدار برای تولید مواد غذایی تازه محسوب شود. این مزرعه از 120 برج آلومینیومی تشکیل شده که هر کدام 30 متر ارتفاع دارند. در حال حاضر تنها سه نوع سبزیجات در این مکان کشت می شوند، اما شهروندان سنگاپوری به افزایش تنوع محصولات تولیدی آن در آینده امیدوار هستند.

بر همین اساس، جذب سرمایه برای اضافه کردن 300 برج دیگر در دستور کار مالکان این مزرعه قرار دارد که توانایی تولید روزانه دو تن سبزیجات را خواهد داشت. اگرچه برچسب قیمت 21 میلیون دلاری هزینهای چشمگیر محسوب می شود، اما در نهایت می تواند به معنای خودکفایی کشاورزی شهر سنگاپور باشد. به گفته کارشناسان، مزارع عمودی می توانند به تغییر شیوه مصرف مواد غذایی جهان کمک کرده و این فرصت را برای شهرهای پر ازدحام فراهم کنند تا مواد غذایی مورد نیاز خود را به صورت مستقل تامین کنند.




جهت بهتر شدن سایت ممنون میشم حمایتم کنید
نام و نام خانوادگي
پست الکترونيکي
شماره تلفن
مبلغ به تومان


:: موضوعات مرتبط: اخبار ایران و جهان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








پایتخت باکس
سلام .بابک هستم 26 ساله از تهران . خوشحال شدم که به وبلاگ خودتون سر زدید . امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد پسند شما دوستان عزیز قرار بگیرد .

کدام مطلب را بیشتر میپسندید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان برتر و آدرس pn10.4kia.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com